Annuleren en retourneren.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je spijt krijgt van een bestelling of dat een product bij nader inzien toch niet helemaal is wat je ervan verwachtte. In dergelijke gevallen is het meestal gewoon mogelijk om (een deel van) je bestelling te annuleren of te retourneren.

Annuleren

Zolang we je bestelling nog niet hebben verzonden, kan hij gratis geannuleerd worden. Is je bestelling al wel verzonden? Weiger het pakketje dan bij de bezorging. Wij zorgen er na de annulering natuurlijk voor dat de aankoopsom teruggestort wordt op je rekening. Bedenk wel dat we dit pas doen nadat de retourzending door ons is ontvangen. Tevens worden de door ons gemaakte verzendkosten afgetrokken van het terug te storten bedrag.

Retourneren

Iedere consument heeft recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen die ingaat op de dag van levering. Binnen die periode kun je een product zonder opgaaf van redenen aanmelden voor retour. Na deze afkoelingsperiode heb je nogmaals 14 dagen om het product te retourneren. Denk er daarbij wel aan dat je het product ongebruikt en in de onbeschadigde, originele verpakking terug dient te sturen. Tevens zijn er wat uitzonderingen op deze regel. Een goed voorbeeld hiervan zijn gepersonaliseerde producten. Voor meer informatie kun je artikel 4.1 van onze algemene voorwaarden lezen.

Je gehele bestelling

Wanneer je je gehele bestelling wilt retourneren, is het de bedoeling dat je alle producten terugstuurt naar het onderstaande retouradres. We zullen dan het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terugstorten op je rekening. Dit geldt echter niet voor de verzendkosten die je maakt voor het retourneren.

Deel van je bestelling

Ook als je besluit slechts een deel van je bestelling te retourneren, zijn de verzendkosten die je maakt voor het retourneren voor eigen rekening. In dit geval zullen we het aankoopbedrag van het geretourneerde deel van je bestelling terugstorten. Hier vallen de door ons berekende verzendkosten dus niet onder.

We adviseren je om je pakket te laten retourneren door PostNL. De kosten daarvoor bedragen tot 10 kg 6,95 euro en met de bijgeleverde Track & Trace code kun je dan eenvoudig je retourzending volgen.

Retourneringen, annuleringen en ruilingen dien je altijd schriftelijk aan ons door te geven. Je kunt ons daar een mail voor sturen of je kunt natuurlijk gebruikmaken van het retourformulier. Vermeld in ieder geval altijd je volledige naam, je bestelnummer en de producten die je wilt retourneren, annuleren of ruilen. Daarnaast stellen we het op prijs als je de reden daarvoor ook noemt, maar hiertoe ben je niet verplicht volgens de Wet Koop op afstand.

Heb je je bestelling vooruitbetaald? Dan hebben we je IBAN nodig om het bedrag terug te kunnen storten. Bedenk wel dat dit nummer gelijk moet zijn aan het IBAN waarmee de betaling is voldaan. Zo willen we namelijk fraude met terugbetalingen voorkomen. We storten het bedrag binnen maximaal 14 dagen na de retourmelding terug, mits we het product reeds in goede orde hebben ontvangen.

Retouradres:
Huisentuinshops.nl
Hendrik de Keijserstraat 15
5041 JA Tilburg


DIY ‘planten terrarium’ ter decoratie

DIY ‘planten terrarium‘. De plant in glazen pot van David Latimer De Brit David Latimer begon in 1960 met zijn zogenaamde...

Lees meer
Stijlvolle open vakkenkast

Stijlvolle open vakkenkast. Om te laten zien wat je in huis hebt We kennen allemaal wel de KALLAX vakkenkasten van...

Lees meer
Moderne werkkamer met Scandinavische invloeden

Moderne werkkamer. Met Scandinavische invloeden De flexibiliteit en vrijheid neemt binnen veel bedrijven sterk toe. In de meeste gevallen betekent dit...

Lees meer
Nieuwsbrief

Voor interessante tips, ideeën, nieuwtjes en acties.

Wat mis je?

Laat ons weten wat je mist bij Huisentuinshops.nl

Huis en Tuin shops.
Bekijk alle shops

Bestellingen vanaf €100 worden gratis verzonden
Gratis goede doelen steunen met 2,5% van je orderbedrag
Eenvoudig en gratis betalen met het vertrouwde iDEAL